Apple sertifisert reparasjonsleverandør

Apple original-service

Vi er Indre Østfolds eneste sertifiserte reparasjonsleverandør som kan reparere med Apple originaldeler, Alle reparasjoner blir utført av Apple sertifisert tekniker.

Alt i Tele tilbyr originale Apple-deler kjøpt fra Apple. Vi bruker Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at Apple-produktreparasjonen gjøres trygt og pålitelig.

VERIFISER ALT I TELE HOS APPLE

Drop-in eller Bestill time

Kom innom så får du skjermen eller batteriet byttet på din iPhone i løpet av kort tid forutsatt at delen(e) er på lager. Vi på Alt i Tele har spesialisert oss på å reparere iPhone med knust glass eller når batteriet begynner å bli dårlig. Annen service utføres også, vi kan reparere det meste av skader i løpet av dagen!  Du kan også bestille time for reparasjon hvis du ønsker det. Når du bestiller avtale, vil du normalt få din defekte skjerm eller batteri reparert på 1-2 timer.

iPhone-reparasjoner

Prisene som vises her, gjelder for Original iPhone-reparasjoner utført av Alt i Tele.

Original skjerm og batteribytte, mens du venter!

Alt i Tele er den eneste bedriften som bytter original skjermer og batteri på Apple iPhone i Indre Østfold og i tillegg mens du venter** Når det gjelder Apple-reparasjoner: Alt i Tele er en del av Apples uavhengige reparasjonsleverandører. Vi tilbyr ekte iPhone-deler kjøpt fra Apple og reparasjon blir utført av Apple-sertifiserte teknikere. Vi bruker Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at iPhone-reparasjonen din gjøres trygt og pålitelig. Velge å bruke ettermarkedet/3 part eller ikke-godkjente deler som ikke er ekte deler, er gjort på egen risiko og kan ikke fungere til Apples standarder. Vi tilbyr drop-in og timebestilling på skjerm, batteribytte, diagnose og annen reparasjon.

Priser oppgitt nedenfor er for original skjerm og batteribytte inkludert arbeid.
Klikk på “Apple 3 parts Service” for reparasjon med uorginale deler.
Viktig: Forbered din iPhone for reparasjon

Bestill time til reparasjon

 

Modell

Bytte skjerm

Bytte batteri

iPhone 6 Ikke mulig 799
iPhone 6 plus Ikke mulig 799
iPhone 6s 2899 799
iPhone 6s Plus 2899 799
iPhone 7 2899 899
iPhone 7 Plus 3099 899
iPhone 8 2899 899
iPhone 8 Plus 3099 899
iPhone X 4399 1099
iPhone XR 3399 1099
iPhone XS 4399 1099
iPhone XS Max 5199 1099
iPhone 11 3399 1099
iPhone 11 Pro 4499 1099
iPhone 11 Pro Max 5199 1099
iPhone SE 2020 2999 999
iPhone SE 2022 3rd gen 2999 999
iPhone 12 mini 4399 1199
iPhone 12 4899 1199
iPhone 12 Pro 4899 1199
iPhone 12 Pro Max 5599 1499
iPhone 13 mini 3999 1299
iPhone 13 4899 1299
iPhone 13 Pro 4899 1499
iPhone 13 Pro Max 5599 1699

**Avhenger av at ny skjerm eller batteri er på lager. Må leveres før kl 15:00.
Alle priser oppgitt er i norske kroner og inklusive mva.
Når du leverer inn enheten din godtar du følgende vilkår.

Mobil reparasjonsavtale og Garanti:

Alle reparasjoner gjøres som en oppgavebasert reparasjon, noe som betyr at vi bare vil reparere det som er forespurt og registrert ved henvendelse. Alt i Tele er ikke ansvarlig for tap av data fra enheten, det er kundens ansvar å ta backup. Backup kan foretas av oss mot kostnad på kr 479,-. Alt i Tele tar ingen ansvar for utstyr som leveres sammen med enheten, dette gjelder også skjermbeskyttere.

Hvis en enhet trenger mer reparasjon, kan det opprinnelige pristilbudet endres. Alt i Tele vil da kontakte kunden og få godkjenning for ekstra reparasjon / kostnad før vi fortsetter. iPhone-enheten din trenger kanskje andre reparasjoner, for eksempel av Hjem-knappen, det bakre kameraet, har en væskeskade, ikke fungerer etter uautoriserte inngrep eller har ikke godkjente komponenter. Kostnaden vil da øke eller du trenger å kjøpe en ny erstatningsenhet.

Alle enheter, apparater og utstyr testes før og etter for å sikre at alt er som det skal være, og for å sikre at det ikke er noen annen skade kunden og teknikeren bør være klar over.

Hvis apparatet, eller utstyret ikke kan testes (det vil si at skjermen ikke fungerer, ingen strøm osv.) kan vi bare anta at bare den opprinnelige oppgaven skal trenge reparasjon og eventuelle følgende reparasjoner ikke dekkes av vår arbeidsgaranti, dette mottas og registreres som en DOA eller Dead On Arrival.

Et grovt estimat i pris er gitt, men kan endres.

Hvis en enhet, mottas og består sjekklistetest for forhåndsreparasjon, men ikke klarer sjekklisten for etterreparasjon, trenger ekstra reparasjon som ikke ble sjekket på sjekklisten før eller bare ikke slår seg på, kalles dette en DOO eller Dead On Open. Dette er sjelden, men mulig situasjon der en enhet fungerer helt fint før en reparasjon, men vil ikke slå seg på etter reparasjonen, eller når enheten er tatt fra hverandre. I dette tilfellet vil Alt i Tele, forsøke alt vi kan for å gjenopprette enhetene, apparatene eller utstyret til en arbeidstilstand, men er på ingen måte holdt ansvarlig.

Alle reparasjoner er underlagt en kr 312 diagnostisk / inspeksjon avgift, selv uten reparasjon.

Deler:

Deler er garantert, men kan noen ganger komme skadet, ikke fungerer, eller bare være feil del. Reservedeler kan ta opptil 17 dager å ankomme.

Deler, hvis ikke på lager, kan ta opptil 10 virkedager å ankomme, de fleste leveres med 2 dagers frakt.

Garantere:

Alle telefonreparasjonsenheter er garantert i 30 dager for å sikre riktig funksjon. Eventuelle problemer skal bringes tilbake til Alt i Tele. Skulle en reparasjon ikke være til kundenes tilfredshet, er de underlagt en delekostnadsrefusjon, gitt at Alt i Tele kan motta delen tilbake.

Garanti:

Deler erstattet av Alt i Tele. er garantert i 1 år mot defekter.

Delegarantien er ugyldig hvis det gjøres skade på den delen som ble reparert på noen måte.

Eksempler er sprukne skjermer, væskeskader, brann, feil modifikasjon, etc.

Skulle kunden handle på garantien, har kunden rett til en full utskifting av arbeid og deler som er garantert, uten kostnad. Kunden vil fortsatt være bundet av alle uttalelser ovenfor.

Misfarging:

Misfarging er garantert for produktets normale syklus.

Levetiden er definert som muligheten for den opprinnelige enheten til å motta programvareoppdateringer, kostnadseffektive reparasjoner og deler, utløp av produktstøtte og endring.

Ansvarsfraskrivelse:

Reparasjoner kan annullere produsentens garanti eller tredjepartsforsikring.

Tap av data, dette skjer sjeldent, men er en mulighet, Alt i Tele er ikke ansvarlig for tap av data.

Enheter:

Enhetene vil ikke bli returnert før reparasjonen er betalt i sin helhet, med mindre annet er avtalt med Alt i Tele.

Hvis en enhet, ett apparat eller utstyr ikke er hentet, ubetalt eller ingen kontakt er etablert etter 90 dager, anses enheten som forlatt eiendom etter norsk lov, og anses da som Alt i Tele sin eiendom og kan da videreselges eller destrueres.

Eventuell betalbar sikkerhetskopi utført av Alt i Tele av denne enheten vil merkes for overskriving/formatering etter 60 dager.

Kjente fabrikkdefekter er IKKE dekket, de er som følger. Mange kan fikses, men kan være underlagt et gebyr for service.

iPhone 6 og 6 Plus Touch IC-problemer, kjent som Touch Disease. Enheten vil ikke svare på noen eller alle berøringsinnganger

iPhone 7 og 7 Plus Audio IC-problemer som resulterer i ingen eller begrenset lyd fra høyttalere eller opptak.

iPhone 7 og 7 Plus Baseband IC-problemer. Et problem som fører til søk eller ingen tjeneste.

iPhone X, XS, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, Grønn linje nedover skjermen. Dette er en kjent defekt på skjermen som skaper en linje nedover skjermen, selv uten skade på enheten.

Når det gjelder Apple-reparasjoner: Alt i Tele er en del av Apples uavhengige reparasjonsleverandører. Vi tilbyr originale iPhone-deler kjøpt fra Apple. Vi bruker Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at iPhone-reparasjonen din gjøres trygt og pålitelig. Velge å bruke ettermarkedet/3 part eller ikke-godkjente deler som ikke er ekte deler, er gjort på egen risiko og kan ikke fungere til Apples standarder.

Modell

Bytte skjerm

Bytte batteri
iPhone 5 479 319
iPhone 5s 559 319
iPhone 6 639 399
iPhone 6 plus 799 399
iPhone 6s 799 399
iPhone 6s Plus 959 399
iPhone 7 1119 479
iPhone 7 Plus 1439 479
iPhone 8 1279 479
iPhone 8 Plus 1439 479
iPhone X 2239 559
iPhone XR 1599 559
iPhone XS 2399 559
iPhone XS Max  Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Pro Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Pro Max Se Apple Original Se Apple Original
iPhone SE 2020 Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 mini Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 Se Apple Original  Se Apple Original
iPhone 12 Pro Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 Pro Max Se Apple Original Se Apple Original

Apple Original-service

  • Ta bort “Hvor er” fra din enhet, se veiledning under
  • Ta bort ditt passord
  • Se til att din iPhone er fulladet.
  • Sikkerhetskopier iOS enheten, alternativt kan du kjøpe denne tjenesten.

Slik skrur du av hvor er:
Gå til Innstillinger > [navnet ditt] > Finn [enhet], og slå deretter av Finn [enhet] for å deaktivere Aktiveringslås. Skriv inn Apple-ID-passordet ditt, og trykk på Slå av.

Hvis enheten er så ødelagt at det ikke lar seg gjøre:
1. Gå til www.icloud.com og logg inn med din Apple-ID, trykk så på “Finn iPhone”.
2. Finn enheten du vil ta bort fra kontoen i listen i midten. NB! Valget som heter “Slett iPhone” er ikke riktig valg det vil slette alt innhold på enheten din.

Hvorfor må jeg fjerne enheten fra “Hvor er”?
For å kunne utføre Apple Original-service på din enhet så er dette påkrevet fra Apple.

Andre service enn Apple Original

  1. “Hvor er” behøver ikke å stenges av.
  2. Ta gjerne bort ditt passord for å komme inn i enheten.
  3. Se til at enheten din er fulladet.
  4. Sikkerhetskopier enheten, alternativt kan du kjøpe denne tjenesten.

Om originale iPhone-batterier

Alle oppladbare batterier er forbruksvarer og har begrenset levetid. Etter en stund forringes kapasiteten og ytelsen slik at de må byttes ut. iPhone bruker innebygde litium-ionbatterier av høy kvalitet. De er nøye designet, testet og produsert for å oppfylle Apples standarder for kvalitet og ytelse. Disse originale Apple-batteriene er også sikkerhetssertifiserte.

Hvorfor er det viktig å få service av kvalifiserte teknikere som bruker originale Apple-batterier?

Hvis du trenger å bytte ut batteriet i en iPhone, er det viktig at du får servicen utført av kvalifiserte teknikere som bruker originale Apple-batterier. Litium-ionbatterier er følsomme komponenter som må behandles varsomt under produksjon og service. Bare teknikere som har fullført opplæring i Apple-service, og som bruker originale deler og verktøy fra Apple, bør utføre batteribytter. Disse serviceleverandørene omfatter Apple-autoriserte tjenesteleverandører og uavhengige reparasjonsleverandører som bruker originale Apple-deler. Du må ikke forsøke å bytte ut batteriet i iPhone selv. Hvis batteribyttet utføres av teknikere som ikke har den nødvendige opplæringen, kan det hende at de riktige prosedyrene for sikkerhet og reparasjon ikke er fulgt, og at reparasjonen eller byttet utføres feil. Dette kan også føre til skade på batteriet, overoppheting eller personskade.

Hvis serviceleverandøren bruker uoriginale batterideler, kan det også hende at erstatningsbatteriet er

  • dårlig designet eller produsert
  • et brukt batteri
  • et skadet batteri
  • et batteri som ikke er for iPhone-modellen du har

I alle tilfellene ovenfor er det mulig at batteriet ikke har tilstrekkelig kapasitet, ikke passer som det skal, eller forårsaker problemer med ytelsen. Hvis enheten har et uoriginalt batteri, kan det også hende at den ikke fungerer som normalt etter installeringen, under programvareoppdateringer eller mens den lades. Bruk av uoriginale batterier kan også føre til sikkerhetsproblemer.

Originale batterier er laget for å fungere optimalt med iOS, for eksempel for å rapportere ladenivåer og batteritilstand. Derfor er det ikke mulig å få informajon om batteriets tilstand hvis erstatningsbatteriet ikke er originalt.

Viktig melding om batteriet

Hvis du ser denne meldingen, kan ikke batteriet i iPhonen verifiseres, og informasjon om tilstanden til batteriet er utilgjengelig. Dette kan skyldes at det installerte batteriet er gammelt eller uoriginalt. Denne meldingen gjelder for iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR og nyere modeller.

Kan ikke verifisere at iPhonen har et ekte Apple-batteri. Informasjon om batteritilstand er ikke tilgjengelig for dette batteriet. Finn ut mer…

Du ser kanskje enda en varsling der det står «Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhonen.» Dette betyr at Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhonen som brukes i forbindelse med servicebehov, sikkerhetsanalyser og forbedring av fremtidige produkter.

Disse varslingene har ingen innvirkning på bruken din av iPhone eller batteriet.

Du ser en varsling på den låste skjermen de første 4 dagene du bruker enheten, og i Innstillinger-appen de første 15 dagene. Etter denne perioden kan du finne varslingen ved å gå til Innstillinger > Batteri > Batteritilstand.

Batteriet er en forbruksvare
Når du bruker iPhone, slites batteritilstanden ut over tid. Etter ca. 2 år kan batterihelsen begynne å svekkes så mye at du tydelig vil merke en dårligere batterilevetid. Problemet med svekket batterihelse på iPhone kan også manifestere seg ved at batteriprosenten begynner å hoppe frem og tilbake eller telefonen uventet slår seg av. Du kan sjekke iPhone batteritilstanden selv ved å gå inn i innstillinger og deretter batteri. Hvis det står “service” eller helse er under 85%, er det på tide å bytte.

Om originale iPhone-skjermer

iPhone-skjermer er designet, testet og produsert for Apples kvalitets- og ytelsesstandarder. Dette inkluderer intuitiv og responsiv Multi-Touch, høy lysstyrke, flott fargenøyaktighet, hvitbalanse og ytelse for funksjoner som True Tone, Night Shift og Haptic Touch.

Viktigheten av service av opplærte teknikere ved hjelp av originale Apple-skjermer

Hvis du må erstatte iPhone-skjermen, er det viktig å bruke sertifiserte teknikere som bruker originale Apple-skjermer til å reparere den.

Bare teknikere som har fullført Apple-serviceopplæring og som bruker Originale Deler og verktøy fra Apple, bør erstatte iPhone-skjermer. Disse tjenesteleverandørene inkluderer: Apple, Apple-autoriserte tjenesteleverandører eller uavhengige reparasjonsleverandører (IRP) ved hjelp av originale Apple-deler. Erstatninger som ikke utføres av Apple, autoriserte tjenesteleverandører eller sertifiserte teknikere, følger kanskje ikke riktige sikkerhets- og reparasjonsprosedyrer og kan føre til feil funksjon eller problemer med skjermkvalitet eller sikkerhet. Apple-skjermer er utformet for å passe nøyaktig i enheten. I tillegg kan reparasjoner som ikke erstatter skruer eller kapper, etterlate løse deler som kan skade batteriet, forårsake overoppheting eller føre til skade.

IPhone-skjermen er utviklet sammen med iOS-programvare for optimal ytelse og kvalitet. En ikke-kompatibel skjerm kan forårsake problemer med kompatibilitet eller ytelse. Det kan for eksempel oppstå et problem etter en oppdatering av iOS-programvare som inneholder visningsoppdateringer.

Hvis en tjenesteleverandør bruker uorginale komponenter, kan følgende også oppstå:

Problemer med flere berøringer

  • Multi-Touch svarer kanskje ikke på deler av skjermen
    Degradert multi-touch-ytelse, for eksempel tapte skjermberøringer eller berøringer som ikke registrerer seg på riktig sted
  • Berøringer kan uventet registrere seg under en telefonsamtale
  • Skjermen slår seg kanskje ikke av under telefonsamtaler
  • Utilsiktet kant- eller håndflateinnslag kan bli registrert

Skjermlyse lysstyrke og fargeproblemer

  • True Tone-skjermen fungerer ikke som den skal
  • Mistet eller degradert funksjon av omgivelseslyssensoren, noe som fører til at skjermen dempes eller lyser feil
  • Feil skjermfargekalibrering, for eksempel skjermen til å vises for gul eller blå
  • Skjermen er ikke jevnt lys
  • Lavere maksimal lysstyrke
  • Utilsiktet batteriavløp

Viktig visningsmelding

Hvis du ser meldingen nedenfor når du går til Innstillinger , Generelt » Om, kan ikke skjermen på iPhone bekreftes. Denne meldingen gjelder for iPhone 11, iPhone 11 Pro og iPhone 11 Pro Max og og nyere modeller.

Kan ikke bekrefte at denne iPhone har en original Apple-skjerm. få mer informasjon…

Du kan se et ekstra varsel som sier, “Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhone.” Dette betyr at Apple har oppdatert enhetsinformasjonen som vedlikeholdes for iPhone for servicebehov, sikkerhetsanalyse og for å forbedre fremtidige produkter.

Disse varslene påvirker ikke muligheten til å bruke iPhone eller skjermen.

Du vil se et varsel på låseskjermen de første 4 dagene du bruker enheten og i Innstillinger-appen i 15 dager. Etter denne perioden finner du varselet ved å gå til Innstillinger ” Generelt ” Om.

Hvor får du service utenfor garanti

For utskifting av skjerm utenfor garantien vil uavhengige reparasjonsleverandører (IRP) som Alt i Tele tilby originale deler av opplærte teknikere.

Apple Original Service

iPhone-reparasjoner

Prisene som vises her, gjelder for Original iPhone-reparasjoner utført av Alt i Tele.

Original skjerm og batteribytte, mens du venter!

Alt i Tele er den eneste bedriften som bytter original skjermer og batteri på Apple iPhone i Indre Østfold og i tillegg mens du venter** Når det gjelder Apple-reparasjoner: Alt i Tele er en del av Apples uavhengige reparasjonsleverandører. Vi tilbyr ekte iPhone-deler kjøpt fra Apple og reparasjon blir utført av Apple-sertifiserte teknikere. Vi bruker Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at iPhone-reparasjonen din gjøres trygt og pålitelig. Velge å bruke ettermarkedet/3 part eller ikke-godkjente deler som ikke er ekte deler, er gjort på egen risiko og kan ikke fungere til Apples standarder. Vi tilbyr drop-in og timebestilling på skjerm, batteribytte, diagnose og annen reparasjon.

Priser oppgitt nedenfor er for original skjerm og batteribytte inkludert arbeid.
Klikk på “Apple 3 parts Service” for reparasjon med uorginale deler.
Viktig: Forbered din iPhone for reparasjon

Bestill time til reparasjon

 

Modell

Bytte skjerm

Bytte batteri

iPhone 6 Ikke mulig 799
iPhone 6 plus Ikke mulig 799
iPhone 6s 2899 799
iPhone 6s Plus 2899 799
iPhone 7 2899 899
iPhone 7 Plus 3099 899
iPhone 8 2899 899
iPhone 8 Plus 3099 899
iPhone X 4399 1099
iPhone XR 3399 1099
iPhone XS 4399 1099
iPhone XS Max 5199 1099
iPhone 11 3399 1099
iPhone 11 Pro 4499 1099
iPhone 11 Pro Max 5199 1099
iPhone SE 2020 2999 999
iPhone SE 2022 3rd gen 2999 999
iPhone 12 mini 4399 1199
iPhone 12 4899 1199
iPhone 12 Pro 4899 1199
iPhone 12 Pro Max 5599 1499
iPhone 13 mini 3999 1299
iPhone 13 4899 1299
iPhone 13 Pro 4899 1499
iPhone 13 Pro Max 5599 1699

**Avhenger av at ny skjerm eller batteri er på lager. Må leveres før kl 15:00.
Alle priser oppgitt er i norske kroner og inklusive mva.
Når du leverer inn enheten din godtar du følgende vilkår.

Mobil reparasjonsavtale og Garanti:

Alle reparasjoner gjøres som en oppgavebasert reparasjon, noe som betyr at vi bare vil reparere det som er forespurt og registrert ved henvendelse. Alt i Tele er ikke ansvarlig for tap av data fra enheten, det er kundens ansvar å ta backup. Backup kan foretas av oss mot kostnad på kr 479,-. Alt i Tele tar ingen ansvar for utstyr som leveres sammen med enheten, dette gjelder også skjermbeskyttere.

Hvis en enhet trenger mer reparasjon, kan det opprinnelige pristilbudet endres. Alt i Tele vil da kontakte kunden og få godkjenning for ekstra reparasjon / kostnad før vi fortsetter. iPhone-enheten din trenger kanskje andre reparasjoner, for eksempel av Hjem-knappen, det bakre kameraet, har en væskeskade, ikke fungerer etter uautoriserte inngrep eller har ikke godkjente komponenter. Kostnaden vil da øke eller du trenger å kjøpe en ny erstatningsenhet.

Alle enheter, apparater og utstyr testes før og etter for å sikre at alt er som det skal være, og for å sikre at det ikke er noen annen skade kunden og teknikeren bør være klar over.

Hvis apparatet, eller utstyret ikke kan testes (det vil si at skjermen ikke fungerer, ingen strøm osv.) kan vi bare anta at bare den opprinnelige oppgaven skal trenge reparasjon og eventuelle følgende reparasjoner ikke dekkes av vår arbeidsgaranti, dette mottas og registreres som en DOA eller Dead On Arrival.

Et grovt estimat i pris er gitt, men kan endres.

Hvis en enhet, mottas og består sjekklistetest for forhåndsreparasjon, men ikke klarer sjekklisten for etterreparasjon, trenger ekstra reparasjon som ikke ble sjekket på sjekklisten før eller bare ikke slår seg på, kalles dette en DOO eller Dead On Open. Dette er sjelden, men mulig situasjon der en enhet fungerer helt fint før en reparasjon, men vil ikke slå seg på etter reparasjonen, eller når enheten er tatt fra hverandre. I dette tilfellet vil Alt i Tele, forsøke alt vi kan for å gjenopprette enhetene, apparatene eller utstyret til en arbeidstilstand, men er på ingen måte holdt ansvarlig.

Alle reparasjoner er underlagt en kr 312 diagnostisk / inspeksjon avgift, selv uten reparasjon.

Deler:

Deler er garantert, men kan noen ganger komme skadet, ikke fungerer, eller bare være feil del. Reservedeler kan ta opptil 17 dager å ankomme.

Deler, hvis ikke på lager, kan ta opptil 10 virkedager å ankomme, de fleste leveres med 2 dagers frakt.

Garantere:

Alle telefonreparasjonsenheter er garantert i 30 dager for å sikre riktig funksjon. Eventuelle problemer skal bringes tilbake til Alt i Tele. Skulle en reparasjon ikke være til kundenes tilfredshet, er de underlagt en delekostnadsrefusjon, gitt at Alt i Tele kan motta delen tilbake.

Garanti:

Deler erstattet av Alt i Tele. er garantert i 1 år mot defekter.

Delegarantien er ugyldig hvis det gjøres skade på den delen som ble reparert på noen måte.

Eksempler er sprukne skjermer, væskeskader, brann, feil modifikasjon, etc.

Skulle kunden handle på garantien, har kunden rett til en full utskifting av arbeid og deler som er garantert, uten kostnad. Kunden vil fortsatt være bundet av alle uttalelser ovenfor.

Misfarging:

Misfarging er garantert for produktets normale syklus.

Levetiden er definert som muligheten for den opprinnelige enheten til å motta programvareoppdateringer, kostnadseffektive reparasjoner og deler, utløp av produktstøtte og endring.

Ansvarsfraskrivelse:

Reparasjoner kan annullere produsentens garanti eller tredjepartsforsikring.

Tap av data, dette skjer sjeldent, men er en mulighet, Alt i Tele er ikke ansvarlig for tap av data.

Enheter:

Enhetene vil ikke bli returnert før reparasjonen er betalt i sin helhet, med mindre annet er avtalt med Alt i Tele.

Hvis en enhet, ett apparat eller utstyr ikke er hentet, ubetalt eller ingen kontakt er etablert etter 90 dager, anses enheten som forlatt eiendom etter norsk lov, og anses da som Alt i Tele sin eiendom og kan da videreselges eller destrueres.

Eventuell betalbar sikkerhetskopi utført av Alt i Tele av denne enheten vil merkes for overskriving/formatering etter 60 dager.

Kjente fabrikkdefekter er IKKE dekket, de er som følger. Mange kan fikses, men kan være underlagt et gebyr for service.

iPhone 6 og 6 Plus Touch IC-problemer, kjent som Touch Disease. Enheten vil ikke svare på noen eller alle berøringsinnganger

iPhone 7 og 7 Plus Audio IC-problemer som resulterer i ingen eller begrenset lyd fra høyttalere eller opptak.

iPhone 7 og 7 Plus Baseband IC-problemer. Et problem som fører til søk eller ingen tjeneste.

iPhone X, XS, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, Grønn linje nedover skjermen. Dette er en kjent defekt på skjermen som skaper en linje nedover skjermen, selv uten skade på enheten.

Når det gjelder Apple-reparasjoner: Alt i Tele er en del av Apples uavhengige reparasjonsleverandører. Vi tilbyr originale iPhone-deler kjøpt fra Apple. Vi bruker Apple-diagnostikk, verktøy og prosesser for å sikre at iPhone-reparasjonen din gjøres trygt og pålitelig. Velge å bruke ettermarkedet/3 part eller ikke-godkjente deler som ikke er ekte deler, er gjort på egen risiko og kan ikke fungere til Apples standarder.

Apple 3 parts Service

Modell

Bytte skjerm

Bytte batteri
iPhone 5 479 319
iPhone 5s 559 319
iPhone 6 639 399
iPhone 6 plus 799 399
iPhone 6s 799 399
iPhone 6s Plus 959 399
iPhone 7 1119 479
iPhone 7 Plus 1439 479
iPhone 8 1279 479
iPhone 8 Plus 1439 479
iPhone X 2239 559
iPhone XR 1599 559
iPhone XS 2399 559
iPhone XS Max  Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Pro Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 11 Pro Max Se Apple Original Se Apple Original
iPhone SE 2020 Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 mini Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 Se Apple Original  Se Apple Original
iPhone 12 Pro Se Apple Original Se Apple Original
iPhone 12 Pro Max Se Apple Original Se Apple Original
Forbered din mobil for service

Apple Original-service

  • Ta bort “Hvor er” fra din enhet, se veiledning under
  • Ta bort ditt passord
  • Se til att din iPhone er fulladet.
  • Sikkerhetskopier iOS enheten, alternativt kan du kjøpe denne tjenesten.

Slik skrur du av hvor er:
Gå til Innstillinger > [navnet ditt] > Finn [enhet], og slå deretter av Finn [enhet] for å deaktivere Aktiveringslås. Skriv inn Apple-ID-passordet ditt, og trykk på Slå av.

Hvis enheten er så ødelagt at det ikke lar seg gjøre:
1. Gå til www.icloud.com og logg inn med din Apple-ID, trykk så på “Finn iPhone”.
2. Finn enheten du vil ta bort fra kontoen i listen i midten. NB! Valget som heter “Slett iPhone” er ikke riktig valg det vil slette alt innhold på enheten din.

Hvorfor må jeg fjerne enheten fra “Hvor er”?
For å kunne utføre Apple Original-service på din enhet så er dette påkrevet fra Apple.

Andre service enn Apple Original

  1. “Hvor er” behøver ikke å stenges av.
  2. Ta gjerne bort ditt passord for å komme inn i enheten.
  3. Se til at enheten din er fulladet.
  4. Sikkerhetskopier enheten, alternativt kan du kjøpe denne tjenesten.
iPhone-batterier

Om originale iPhone-batterier

Alle oppladbare batterier er forbruksvarer og har begrenset levetid. Etter en stund forringes kapasiteten og ytelsen slik at de må byttes ut. iPhone bruker innebygde litium-ionbatterier av høy kvalitet. De er nøye designet, testet og produsert for å oppfylle Apples standarder for kvalitet og ytelse. Disse originale Apple-batteriene er også sikkerhetssertifiserte.

Hvorfor er det viktig å få service av kvalifiserte teknikere som bruker originale Apple-batterier?

Hvis du trenger å bytte ut batteriet i en iPhone, er det viktig at du får servicen utført av kvalifiserte teknikere som bruker originale Apple-batterier. Litium-ionbatterier er følsomme komponenter som må behandles varsomt under produksjon og service. Bare teknikere som har fullført opplæring i Apple-service, og som bruker originale deler og verktøy fra Apple, bør utføre batteribytter. Disse serviceleverandørene omfatter Apple-autoriserte tjenesteleverandører og uavhengige reparasjonsleverandører som bruker originale Apple-deler. Du må ikke forsøke å bytte ut batteriet i iPhone selv. Hvis batteribyttet utføres av teknikere som ikke har den nødvendige opplæringen, kan det hende at de riktige prosedyrene for sikkerhet og reparasjon ikke er fulgt, og at reparasjonen eller byttet utføres feil. Dette kan også føre til skade på batteriet, overoppheting eller personskade.

Hvis serviceleverandøren bruker uoriginale batterideler, kan det også hende at erstatningsbatteriet er

  • dårlig designet eller produsert
  • et brukt batteri
  • et skadet batteri
  • et batteri som ikke er for iPhone-modellen du har

I alle tilfellene ovenfor er det mulig at batteriet ikke har tilstrekkelig kapasitet, ikke passer som det skal, eller forårsaker problemer med ytelsen. Hvis enheten har et uoriginalt batteri, kan det også hende at den ikke fungerer som normalt etter installeringen, under programvareoppdateringer eller mens den lades. Bruk av uoriginale batterier kan også føre til sikkerhetsproblemer.

Originale batterier er laget for å fungere optimalt med iOS, for eksempel for å rapportere ladenivåer og batteritilstand. Derfor er det ikke mulig å få informajon om batteriets tilstand hvis erstatningsbatteriet ikke er originalt.

Viktig melding om batteriet

Hvis du ser denne meldingen, kan ikke batteriet i iPhonen verifiseres, og informasjon om tilstanden til batteriet er utilgjengelig. Dette kan skyldes at det installerte batteriet er gammelt eller uoriginalt. Denne meldingen gjelder for iPhone XS, iPhone XS Max, iPhone XR og nyere modeller.

Kan ikke verifisere at iPhonen har et ekte Apple-batteri. Informasjon om batteritilstand er ikke tilgjengelig for dette batteriet. Finn ut mer…

Du ser kanskje enda en varsling der det står «Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhonen.» Dette betyr at Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhonen som brukes i forbindelse med servicebehov, sikkerhetsanalyser og forbedring av fremtidige produkter.

Disse varslingene har ingen innvirkning på bruken din av iPhone eller batteriet.

Du ser en varsling på den låste skjermen de første 4 dagene du bruker enheten, og i Innstillinger-appen de første 15 dagene. Etter denne perioden kan du finne varslingen ved å gå til Innstillinger > Batteri > Batteritilstand.

Batteriet er en forbruksvare
Når du bruker iPhone, slites batteritilstanden ut over tid. Etter ca. 2 år kan batterihelsen begynne å svekkes så mye at du tydelig vil merke en dårligere batterilevetid. Problemet med svekket batterihelse på iPhone kan også manifestere seg ved at batteriprosenten begynner å hoppe frem og tilbake eller telefonen uventet slår seg av. Du kan sjekke iPhone batteritilstanden selv ved å gå inn i innstillinger og deretter batteri. Hvis det står “service” eller helse er under 85%, er det på tide å bytte.

iPhone-skjerm

Om originale iPhone-skjermer

iPhone-skjermer er designet, testet og produsert for Apples kvalitets- og ytelsesstandarder. Dette inkluderer intuitiv og responsiv Multi-Touch, høy lysstyrke, flott fargenøyaktighet, hvitbalanse og ytelse for funksjoner som True Tone, Night Shift og Haptic Touch.

Viktigheten av service av opplærte teknikere ved hjelp av originale Apple-skjermer

Hvis du må erstatte iPhone-skjermen, er det viktig å bruke sertifiserte teknikere som bruker originale Apple-skjermer til å reparere den.

Bare teknikere som har fullført Apple-serviceopplæring og som bruker Originale Deler og verktøy fra Apple, bør erstatte iPhone-skjermer. Disse tjenesteleverandørene inkluderer: Apple, Apple-autoriserte tjenesteleverandører eller uavhengige reparasjonsleverandører (IRP) ved hjelp av originale Apple-deler. Erstatninger som ikke utføres av Apple, autoriserte tjenesteleverandører eller sertifiserte teknikere, følger kanskje ikke riktige sikkerhets- og reparasjonsprosedyrer og kan føre til feil funksjon eller problemer med skjermkvalitet eller sikkerhet. Apple-skjermer er utformet for å passe nøyaktig i enheten. I tillegg kan reparasjoner som ikke erstatter skruer eller kapper, etterlate løse deler som kan skade batteriet, forårsake overoppheting eller føre til skade.

IPhone-skjermen er utviklet sammen med iOS-programvare for optimal ytelse og kvalitet. En ikke-kompatibel skjerm kan forårsake problemer med kompatibilitet eller ytelse. Det kan for eksempel oppstå et problem etter en oppdatering av iOS-programvare som inneholder visningsoppdateringer.

Hvis en tjenesteleverandør bruker uorginale komponenter, kan følgende også oppstå:

Problemer med flere berøringer

  • Multi-Touch svarer kanskje ikke på deler av skjermen
    Degradert multi-touch-ytelse, for eksempel tapte skjermberøringer eller berøringer som ikke registrerer seg på riktig sted
  • Berøringer kan uventet registrere seg under en telefonsamtale
  • Skjermen slår seg kanskje ikke av under telefonsamtaler
  • Utilsiktet kant- eller håndflateinnslag kan bli registrert

Skjermlyse lysstyrke og fargeproblemer

  • True Tone-skjermen fungerer ikke som den skal
  • Mistet eller degradert funksjon av omgivelseslyssensoren, noe som fører til at skjermen dempes eller lyser feil
  • Feil skjermfargekalibrering, for eksempel skjermen til å vises for gul eller blå
  • Skjermen er ikke jevnt lys
  • Lavere maksimal lysstyrke
  • Utilsiktet batteriavløp

Viktig visningsmelding

Hvis du ser meldingen nedenfor når du går til Innstillinger , Generelt » Om, kan ikke skjermen på iPhone bekreftes. Denne meldingen gjelder for iPhone 11, iPhone 11 Pro og iPhone 11 Pro Max og og nyere modeller.

Kan ikke bekrefte at denne iPhone har en original Apple-skjerm. få mer informasjon…

Du kan se et ekstra varsel som sier, “Apple har oppdatert enhetsinformasjonen for denne iPhone.” Dette betyr at Apple har oppdatert enhetsinformasjonen som vedlikeholdes for iPhone for servicebehov, sikkerhetsanalyse og for å forbedre fremtidige produkter.

Disse varslene påvirker ikke muligheten til å bruke iPhone eller skjermen.

Du vil se et varsel på låseskjermen de første 4 dagene du bruker enheten og i Innstillinger-appen i 15 dager. Etter denne perioden finner du varselet ved å gå til Innstillinger ” Generelt ” Om.

Hvor får du service utenfor garanti

For utskifting av skjerm utenfor garantien vil uavhengige reparasjonsleverandører (IRP) som Alt i Tele tilby originale deler av opplærte teknikere.

SmartFix

  • Overføring fra gammel til ny enhet
  • iOS-gjenoppretting
  • Android-gjenoppretting
  • Brukerinnstillinger
  • AppleID-problemer
  • Operatør problematikk
  • Rekonstruksjon
  • Sletting
  • Utskrift til dokumentasjon
  • Uttak av kun enkelte områder av mobilen
  • Pin koder o.l for Telenor og Telia
  • Med mer, vi gjør det vi kan for å hjelpe deg